Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

luni, 28 iulie 2014

Confecționarea huselor pentru scaune - Zi dedicată croitoriei



  De câteva zile vreau să fac două huse pentru scaunele de pe terasă.
 Scaunele sunt vechi, din bambus, le-am recondiționat cât am putut, le-am dat cu lac și astăzi m-am învrednicit să fac husele.
Am cumpărat 2 m de creton, o culoare mai purtabilă. Husa este de fapt un dreptunghi  de 1,55 m lungime din care 5 cm rezervă sunt pentru tivuri și 0,55 m lăţime din care 5 cm rezervă  pentru tivuri.






 Pentru a şti cât material trebuie cumpărat, sunt necesare măsurile scaunului respectiv și anume:
- înălțimea rezemătoarei (spetezei) scaunului față
- înalțimea rezemătoarei (spetezei) scaunului spate
- lăţimea suprafeţei de şezut a scaunului
- lungimea suprafeţei de şezut a scaunului.

Exemplu

Înălţimea rezemătoarei scaunului față = 5o cm
Înălţimea rezemătoarei scaunului spate = 50 cm
Lăţimea suprafeţei de şezut = 45 cm
Lungimea suprafeţei de şezut =50 cm
Toate semnele, desenul, se vor da pe dosul materialului. Husa se va lucra pe dosul materialului.
Se vor trasa semnele pentru tivuri, se surfilează, se însăilează și se vor trage la maşina de cusut-etapa 1,2,3.
Se vor trasa semnele pentru partea ce va forma capacul husei pentru rezemătoarea scaunului  - vezi fig.1
Apoi partea notată cu AB se pliază pe linia de mijloc A1B1, aducând-o pe linia CD, formând astfel partea ce va acoperi rezemătoarea scaunului (capacul husei).
Se încheie capacul pe liniile AC și BD prinzând cele două părţi cu ace cu gămălie, apoi se însăilează cu ață de altă culoare. Întoarcem capacul pe față și probăm husa pe scaun. Dacă scaunul are colţurile rotunjite procedăm ca în fig. 2.

fig.2

Întoarcem din nou husa pe dos și în colţurile A(A1) și B(B1) vom rotunji colţurile prin trasarea unor linii curbe, le însăilăm și apoi le tragem la maşina de cusut.
Cine doreşte poate ataşa la partea suprafeţei de şezut un volănaș mai îngust sau mai lat în funcţie de cât dorim să acoprim din picioarele scaunului.
După ce scoatem ațele de însăilare și călcăm pe dos husa, se întoarce pe față, se mai călca dacă este necesar și o montăm pe scaun.
 Întrucât eu am cumpărat 2 m material creton, am croit două huse pentru scaune și totodată am confecţionat patru  feţe de pernă,  două mai mari și două mai mici.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu