Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

miercuri, 2 iulie 2014

Dulceață de vișine

Cine nu face dulceață de vișine?
Când eram copil, toate prietenele mamei se întreceau în a face cea mai bună dulceață de vișine și întradevăr nici una nu semana  și nici nu avea gust ca cea făcută de mama. Cred că nici a mea nu este ca a mamei. Ea era unică în tot ce făcea.
 Dar iată rețeta mea( tot de la ea o știu)
 






 Cantități                                                                    


 o farfurie plină cu vârf de vișine (fără sâmburi)             
1 kg de zahăr tos
1/2 lămâie( sau 1/2 linguriță sare de lămâie pentru fructe)
l pliculeț zahăr vanilat sau 1/2 baton de vanilie



 Vișinele trebuie să fie coapte, frumoase, nepătate. Eu cumăr 3kg de vișine și după ce le spăl, îndepărtez codițele și le scot sâmburii,  îmi iese o farfurie adâncă plină vârf cu vișine.
Se așaează în cratița de dulceață un rând vișine, unul de zahăr, alternând, până se termină.
Eu nu le țin până a doua zi, pentru că lasă mult sirop și trebuie să fierbi mai mult timp să se lege cum trebuie.Țin cratița pe marginea aragazului, timp de 1/2 oră , agitând-o din când în când, apoi o pun pe foc iute, pun vanilia, având grijă să iau spuma. Nu trebuie lăsată nesupravegheată deoarece poate da în foc.
Când este gata ( încercăm ca la toate dulcețurile, o picătură pe farfurioara rece, să fie ca o margică, sa nu se lățească).
 Aveți grijă, siropul să fie mai legat, deoarece fructele mai zemoase cum sunt și vișinele mai lasă zeama când se răcește. Dacă vișinele sunt foarte acre nu mai puneti lămâie.
         - Mai puteți face dulceața de vișine cu siropul legat bine și apoi puneți visinele.( 3 pahare de apă la 1 kg. de zahăr) și fiartă în același mod.

Când dulceața este gata, se ia cratița de pe foc, se acoperă cu un prosop curat, umed și bine stors și se lasă să se racească.complet, ca vișinele să se îmbibe bine cu sirop. Nu puneți niciodatâ dulceața caldă în borcane. Legați bine borcanele, etichetați și le puneți în cămară.




 Astăzi mi-a înflorit cactusul și nu mă pot abține să nu-i public poza:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu