Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

vineri, 18 iulie 2014

Leandrul - în luna lui cuptor





Leandrul  - a înflorit pentru prima dată
În vara anului 2012 am fost la Sighetul Marmației, la nişte prieteni. De la ei am primit câteva rămurele de leandru. Când  am ajuns acasă le-am pus într-un pahar cu apă și după trei luni aveau mustăcioare. Le-am plantat,  au crescut și acum au înflorit. Exact după doi ani!!!
LENDRUL
Nerium Oleander

Leandrul este un arbust ornamental meditarean, cu frunze lanceolate de un verde închis şi flori divers colorate de la alb, roz, galben, portocaliu până la roşu - închis, grupate sub formă de ciorchini şi au parfum delicat.
 Ca plantă de apartament poate ajunge până la 1,5 - 2 m. Este foarte decorativ în apartamente sau terase pe timp de vară. Perioada de înflorire este lunile mai - octombrie.
Leandrul se înmulţeşte foarte uşor prin butaşi. Butaşii se obţin din tăirea vârfurilor lăstarilor la o lungime de maxim 10 cm. Se elimină frunzele de la baza butaşului şi se introdece într-un vas cu apă ce se va ţine într-un loc luminos. După 2 - 3 luni se vor observa primele firişoare ale rădăcinii.Când rădăcinile sunt destul de bine dezvoltate se poate planta într-un ghiveci cu un sol format din amestec de turbă, nisip şi mraniţă. Pe timp de vară se va uda regulat. Când planta s-a dezvoltat se poate transplanta într-un ghiveci mai mare şi i se va tăia vârful pentru o dezvoltare viguroasă.
După perioada de înflorire se vor tăia vârfurile lăstarilor şi se vor tăia florile ofilite pentru regenerarea plantei mature şi pentru a stimula o nouă înflorire.
Cu toată frumuseţea leandrului, frunzele, florile şi seminţele conţin substanţe chimice denumite glicozide cardiace ce pot provoca stopul cardiac, dureri abdominale şi stări de vomă.

Alte flori din grădina mea:








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu