Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

marți, 8 iulie 2014

Grădinărit în luna iulie partea a-II-a - Micul meu Eden

  Luna iulie, luna lui "cuptor"  este o lună capricioasă anul acesta., zile toride, caniculare dar
şi zile ploioase.
  Cum grădina nu este mare, mă rezum la a avea grijă de trandafiri. Aşa că astăzi m-am ocupat de ei, am tăiat florile uscate şi bobocii care datorită ploilor din luna iunie nu au mai apucat să înflorească. Tăiatul florilor uscate este necesar pentru a stimula  dezvoltarea florilor noi. În zilele toride, trandafirii au nevoie de multă apă, dar trebuie avut în atenţie să nu udăm frunzele şi florile.
 Am examinat cu atenţie tufele de trandafiri, să nu fie atacaţi de dăunători sau alte boli.
 Am fixat lăstarii noi (la trandafirii căţărători) şi  am tăiat unele ramuri uscate. Sunt  trandafiri care înfloresc până la sfârşitul lunii octombrie  (dacă toamna este lungă).
 
 Anul trecut am pus în pământ, într-un ghiveci, un trandafir care se trecuse, tăiat  dintr-o tufă din curte. Nu l-am acoperit cu nimic, am vrut să fac un experiment. Da!  acesta s-a prins şi săptămâna trecută am observat că are un boboc. Astăzi, am văzut că înflorise, lângă el au răsărit şi câteva fire de cimbru (în mod spontan).
Trandafirul şi firele de cimbru
                                                                          

Trandafirul şi firele de cimbru

  Tot în grădina mea am două tufe de crini de toamnă. Acum trei ani, vecina mea mi-a dăruit două mici rădăcini de crin de toamnă. Acum sunt tufe. Crinul de toamnă se mai numeste şi Hosta. Este originar din China, Coreea şi Japonia. Este o plantă decorativă, uşor de întreţinut, iubitoare de umbră şi se înmulteşte prin divizarea tufei sau butăşire. Crinul de toamnă are frunza de mai multe nuanţe de verde şi dimensiuni diferite. Floarea este albă, ca un clopoţel şi are un miros suav. Deoarece înfloreşte la sfârşitul lunii august mai este cunoscut sub numele de crin Augustin.
                                                                                                    

Hosta Golden Tiara


FLORI ŞI IAR FLORI DIN GRĂDINĂ


Petunii



Panseluţe



Panseluţe


Panseluţe


Gura leului






Tufele de petunie ce răsar an de an



Gura leului



 Panseluţe


Panseluţe


Dacă ştiţi cum se numeşte spuneţi-mi şi mie!!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu