Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

sâmbătă, 21 iunie 2014

Placintă cu branza dulce de vacă





.




    Întrucît este plăcinta noastră preferată, astăzi am făcut-o şi mă grăbesc să vă împărtăşesc şi vouă reţeta mea;
 Când eram mai tînără foile de plăcintă le făceam eu. În comerţ nu se găseau, mult mai tîrziu au apărut pe piaţă. Acum din mai multă comoditate cumpăr  foi de plăcintă, se găsesc din plin în orice magazin cu produse alimentare.





                                                                                 
 Deci ingrediente:

-     1 pachet foi plăcintă de 400- 500 g;                       
- 500 - 600 g. brânză de vaci proaspătă ( grasă);
- 250- 300 g smântână ( 18 -20 % grăsime;
 - 6- 7 linguri cu zahăr tos;
 - 150 g stafide ( de preferinţă galbene);
 - coajă rasă de  la o lămâie;
 - un plic zahăr vanilat;
 - 6 ouă;
 - unt pentru uns tava;
 - ulei pentru uns foile;
 - zahăr farin;


 Eu am  o tavă rotundă, dar puteţi folosi orice fel de tavă (pătrată sau dreptunghiulară ) cu pereţii mai înalţi Se unge  tava cu unt şi pregătim compoziţia.
Brînză de vaci se amestecă cu smântână, zahărul şi se omogenizează, se pun 5 ouă, bătute în prealabil cu puţină sare, se amestecă. Adăugăm, coajă rasă de lamâie, zahărul vanilat şi stafidele.
 Acum în tava unsă se pune prima foaie de aluat pe care o ungem cu pensula înmuiată în ulei, peste ea punem trei foi, fiecare foaie o strîngem în mâini  ca şi cum am mototoli o hîrtie şi le puneam una lânga alta. Le ungem cu ulei, turnăm a treia partea din compoziţie, pe care o nivelăm cu o spatulă, apoi alte trei foi, la fel strînse una lîngă alta, le ungem cu ulei. şi turnăm jumătate din compoziţia rămasă, punem iar trei foi, în acelaşi fel, le ungem cu ulei şi turnăm restul compoziţiei, o nivelăm.Punem trei foi de aluat tot aşa strînse, una lîngă alta le ungen cu ulei şi ultima foaie întinsă, să acopere plăcinta.
În vasul unde am avut compoziţia punem un ou şi 2 linguri cu smîntînă şi le amestecăm bine. Aceasta compoziţie o turnăm peste ultima foaie, o nivelăm cu spatula  şi introducem tava în cuptorul  încins .

Se coace la foc potrivit, aproximativ 35 -40 de minute( depinde de cuptor).Trebuie să fie frumos rumenită la suprafaţă.
Se scoate din cuptor. Se lasă să se răcească în tavă .Se pudrează cu zahăr farin.






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu