Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

joi, 26 iunie 2014

Conopidă şi brocoli cu sos de smântână - O garnitură savuroasă -

        
  Conopida, "varză cu studii superioare" cum o descrie Mark Twain, este o plantă anuală  din familia Brassicaceae. Conopida aduce un aport însemnat de vitamine ca de ex.vitaminele C şi K, complexul de B-uri, acizi graşi omega 3 şi fibre. Este considerată o legumă anticancerigenă şi ajută la detoxifierea organismului.










Reteţa pentru 2 - 4 persoane:

Sosul 
    - o conopidă de aprox.1 kg:
    - 400 g sos de smântână;
    - sare;
    - oţet;
    

    Curaţăm conopida, o spălăm bine şi o rupem în bucheţele. O punem într-un vas cu apă rece în care adăugăm sare şi 2-3 linguri cu oţet. O lăsăm să stea o oră. Intre timp pregătim  Sosul de smântână

-   25 g de făină;
- 150 ml lapte;
- 250 g smântână;
- 1 lingură cu unt:
- sare

  Făina se dizolvă cu puţin lapte rece, avand grijă să nu facă cocoloaşe, apoi se pune pe foc, turnând restul de lapte. Amestecăm să nu se prindă fundul oalei. Când este legată ca o ciulama mai grosă se adaugă untul şi smântâna, se mai ţine pe foc să dea în 2-3 clocote şi se ia de pe foc. Se potriveşte de sare. Se pot pune câteva picături de zeamă de lămâie şi puţin piper.
  

   Conopida o spălăm şi o punem la fiert cu apă şi sare. Când este fiartă o strecurăm şi, în cratiţa în care a fiert, răsturnăm conopida şi punem peste ea sosul  de smântână. O lăsăm să dea în câteva clocote şi oprim focul. Se potriveşte de sare.
Se poate servi simplă sau ca garnitură (eu am făcut un fileu de peşte în sos de ierburi aromatice).