Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

joi, 26 iunie 2014

Modul de lucru cu croşeta - abecedarul începătorilor

Pe vremuri i se spunea igliţă...acum croşetă. Această mică unealtă şi cu firul de aţă pot crea adevărate minuni. Dintre toate tipurile de dantelă..acesta este cel mai simplu şi la îndemâna oricui.
Cineva m-a întrebat...pot să învăţ să lucrez dacă îţi citesc blogul?
Asta mi-a dat de gândit ..ar fi bine să pun câteva noţiuni pentru începători.
Am făcut un mic desen cu poziţia mâinilor la lucrul cu croşeta. E pentru dreptaci .... pentru cei care sunt stângaci...pot întoarce imaginea în oglindă.
În mâna stângă ţin lucrul între degetul mare şi mijlociu. Pe degetul arătător răsucesc de 2-3 ori firul de aţă..care vine de la bobin. Capătul firului, îl iau între degetul mare şi cel mijlociu şi cu el încep lucrul.

Croşeta o ţin în mâna dreaptă, cu toate degetele, vârful croşetei sprijinit pe degetul arătător şi cu degetul mare, mai jos spre mijlocul croşetei. Am mereu grijă ca vârful în formă de cârlig să fie îndreptat spre mine. 
Iau cu croşeta firul de aţă şi fac un laţ (astfel încât să am pe croşetă primul ochi (laţul...dacă vă este mai uşor îl puteţi face cu mâna...aşa cum prindeţi mărţişoarele). 

 Important este să am acest prim ochi pe croşetă.
 Lănţişorul şi aşa numitele ochiuri de lanţ....se fac cel mai simplu: iau firul pe croşetă şi îl trag cu cârligul prin  ochiul care îl am pe croşetă.




Pentru a lucra un rând cu picioruşe lungi...trec o dată firul pe croşetă
 introduc croşeta înapoi, spre stânga în al patrulea ochi de lanţ şi trag cu cârligul firul de aţă prin acest ochi de lanţ. Voi avea pe croşetă trei ochiuri. Iau cu vârful croşetei firul de aţă şi îl trec prin primele două ochiuri de pe croşetă. Acum pe croşetă am două ochiuri.Iau încă o dată cu cârligul firul de aţă şi îl trec prin ambele ochiuri de pe croşetă.
 Pe croşetă acum am un singur ochi. Am lucrat un picioruş lung. Pe eşantion am lucrat un rând de picioruşe lungi. Am întors lucrul şi am lucrat rândul 2 cu picioruşe scurte.


Despre picioruşul scurt ...am mai vorbit ..şi .în Guler croşetat ...
Introduc vârful croşetei prin ochiul din stânga, jos, de la rândul precedent şi trag firul de aţă cu cârligul. Acum am pe corşetă două ochiuri.
 


 Iau cu cârligul firul de aţă şi îl trag prin cele două ochiuri. Pe croşetă am acum un singur ochi.
 Lucrez la fel până termin rândul eşantionului.

 Voi reveni cu lumea danetelelor irlandeze.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu