Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

sâmbătă, 6 septembrie 2014

Decorațiune croșetată - floare albastră




Această floare este lucrată din două piese, piesa de bază și partea laterală, asamblate cu acul, prin punct ascuns.  Am folosit ață Flavia, tip 13/3 culoare turcoaz și o croșetă de 1,15.
 Forma de floare am obținut-o prin apretare și uscare pe un pahar întors.


Piesa de bază nu are un model special. Am plecat de la un lănțișor cu 8 ochiuri, adus în formă de cerc, pe care am lucrat 16 piciorușe scurte. În continuare, într-un joc de piciorușe lungi, pe care fiecare îl poate adapta,  am lucrat 7 rânduri până când am ajuns la 56 de ochiuri pe care le-am separat (în zonele în care am adăugat ochiuri de lanț) în 7 grupe de piciorușe.


Pentru partea laterală am folosit un model de bordură croșetată.
Voi detalia acest model:

Am început cu un lănțișor din 10 ochiuri pe care am lucrat liniar, întorcând mereu lucrul la capătul rândului):

Rândul 1: 10 piciorușe lungi,

Rândul 2: 3 ochiuri de lanț și 6 piciorușe lungi despărțite prin câte 2 ochiuri de lanț și lucrate la distanță egală unul de celălalt;

Rândul 3: la fel ca rândul 2 : 3 ochiuri de lanț și 6 piciorușe lungi despărțite prin câte 2 ochiuri de lanț și lucrate la distanță egală unul de celălalt;

Rândul 4: 7 ochiuri de lanț și 3 grupe de câte 4 piciorușe lungi lucrate în primul, al 3-lea și al 5-lea spațiu de la rândul anterior, despărțite între ele, prin câte 2 ochiuri de lanț;

Rândul 5: 3 lănțișoare de câte 5 ochiuri de lanț fixate între grupele de piciorușe de la rândul anterior, prin câte un picioruș scurt, după care pe lănțișorul de 7 ochiuri de la rândul anterior lucrăm 14 piciorușe lungi pentru a forma rozeta. Ultimul picioruș lung îl fixăm pe primul ochi de la rândul 3.

Rândul 6. Ne întoarcem și lucrăm 14 piciorușe lungi duble despărțite prin câte un ochi de lanț, în dreptul fiecărui picioruș de pe rozeta care se formează. După ultimul picioruș dublu lucrăm 2 ochiuri de lanț, un picioruș scurt la mijlocul primului lănțișor de 5 ochiuri de la rândul anterior, 5 ochiuri de lanț, 1 picioruș scurt la mijlocul celui de-la 2-lea lănțișor de la rândul anterior și iar un lănțișor de 5 ochiuri fixat în capăt cu un picioruș scurt.

Rândul 7: Ne întoarcem cu 4 ochiuri de lanț și apoi lucrăm 6 piciorușe lungi despărțite prin 2 ochiuri de lanț, distribuite în mod egal pe rândul anterior, ultimul picioruș fiind lucrat pe primul picioruș al rozetei laterale. Continuăm și lucrăm câte un picioruș lung pe fiecare picioruș de pe rozetă despărțindu-le prin câte 2 ochiuri de lanț. La capăt, cu un picioruș scurt fixăm rozeta pe primul ochi de la rândul 1.

Rândul 8:  Ne întoarcem pe rozetă lucrând câte un lănțișor de 3 ochiuri, fixat cu un picioruș scurt la fiecare picioruș al rozetei. Când ajungem la partea dreaptă a motivului lucrăm 10 piciorușe scurte.

Repetăm de la rândul 1 până la rândul 8, de 7 ori - pentru numărul de petale ale decorațiunii în formă de floare.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu