Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

vineri, 16 mai 2014

Rulada Mamei


Motto:
O mamă bună valorează cât 1000 de profesori"
Milton Berle

 Rulada mamei este o ruladă simplă şi economică. O făcea bunica şi apoi mama. Cum şi eu sunt bunică o fac şi eu. Copii şi nepoţii mei o savurează cu aceeaşi plăcere cu care şi eu, la rândul meu, în copilărie, m-am bucurat. Reţeta bunicii şi a mamei era bazată pe marmeladă, dar marmelada care se găsea pe piaţă în anii 50 - 60 nu se mai fabrică acum. Era o marmeladă adevărată!!! Era foarte consistentă şi solidă ..împachetată în cutii de lemn. Bunica şi mama subţiau marmelada cu puţin lapte pentru a o putea întinde pe foile ruladei. Acum ...eu fac rulada cu gem sau magiun de prune.


Pentru aluat folosesc următoarele: 1 ou întreg pe care îl bat bine cu o cană de zahăr (folosesc o cană de aproximativ 300ml), apoi adaug treptat o cană plină cu ulei şi amestec până se încorporează tot uleiul. Acum e rândul unei căni cu lapte...de multe ori pun lapte bătut, iaurt sau chiar borş. Amestec compoziţia până se dizolvă tot zahărul. Pentru aromă adaug 2 pliculeţe de zahăr vanilat, coajă rasă de lămâie sau de portocală.
Acum adaug 2 pliculeţe de praf de copt (deoarece voi folosi aproape 1 kg de făină) pe care le sting în puţin oţet. Amestec în continuare şi adaug făină ..aproape 1 kg, pe care o pun treptat. Când aluatul este vârtos şi nu mai pot folosi lingura îl frământ cu mâna pe planşetă. Împart aluatul în 4 sau 5 părţi egale...şi întind cu sucitorul foi ovale de aproximativ 4-5 mm grosime. Fiecare foaie o ung cu gem în strat subţire pe toată suprafaţa şi apoi o rulez. În tava aragazului unsă cu ulei şi tapetată uşor cu făină aşez rulourile.
În cuptorul încălzit, la foc mediu pun rulada la copt aproape o oră.
Când este gata o pudrez cu zahăr şi după ce se răceşte e numai bună de servit. Copii, şi cei mici şi cei mari, preferă la micul dejun rulada cu gem lângă o cană cu lapte!
Dacă vreţi să vă amintiţi de copilărie...încercaţi Rulada mamei! Poftă bună!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu