Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

miercuri, 28 mai 2014

Plăcerea de a lucra quilling


         M-am sculat dis-de-dimineaţă, este foarte plăcut afară, aer curat, se anunţă o zi călduroasă. Am măturat prin curte, am hrănit căţeii şi pisicuţele şi  am udat grădina.


         Trandafirii, iubitele mele flori, care până în toamnă,  când cade bruma înfloresc, şi-au deschis corolele, cu petalele catifelate şi parfumul suav, mă bine dispun.
          Încep ziua sub auspicii bune. Multă treabă nu am de făcut  prin casă, bucatareala nu, aşa că vă voi povesti despre hobbyul meu - quillingul.




           Am aflat despre acesta de la TV şi apoi am căutat pe Internet. Multe site-uri cu acest meşteşug, multe sfaturi şi explicaţii.
          Aşa am aflat că acestă artă a răsucirii hârtiei este foarte veche, a apărut în Egiptul antic (ei răsuceau papirusul). În perioada Renaşterii În mânăstirile din Franţa şi Italia, călugării şi călugăriţele împodobeau cărţile bisericeşti şi obiectele de cult, cu aceste flori făcute din hârtie.
           În secolul al XVIII-lea, în Franţa, doar în familiile burgheze, doamnele lucrau quilling (pe lângă broderia fină, goblenul, desenul, muzica) obţinând minunate tablouri, adevărate obiecte de artă.

           Aflând despre acestă frumoasă artă, m-am interest de unde pot procura (trăiască Internetul) şi am găsit. Mi-am comandat cam tot ce îmi trebuia pentru a începe a răsuci hârtia:
- fâşii de hârtie colorată, beţişor de răsucit hârtia, şablon, adeziv, aplicator pentru adeziv, ace cu gămălie, pieptene, pensetă, aparat  electric de lipit (acesta îl aveam în  casă de mai multă vreme).


         Strângând totul, m-am apucat de treabă. La început am învăţat să fac tot felul de modele, frunzuliţe, cerculeţe, petale de flori.


.
          Apoi am lucrat o felicitare, apoi un fluture şi un mic tablou cu crenguţe, după cum se văd în fotografii.










Nu sunt o mare expertă, dar nu mă dau bătută. 


Voi reveni!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu