Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

joi, 15 mai 2014

Goblenul - "Curăţătoarea de argintărie"

    Motto:
                "Unele lucruri frumoase păstrează mai multă strălucire când nu sunt perfecte"
                                                         
                                                                                     La Rochefoucauld



Astăzi este foarte urât afară. Plouă şi este frig. Nu se poate lucra în grădină, dar m-am ocupat de florile din casă (despre care am să povestesc cu altă ocazie) şi mi-am reluat lucrul la un goblen pe care l-am început mai demult. Profit de această vreme urâtă şi voi încerca să termin goblenul întrucât nu mai am aşa de mult.

   Noi suntem amândoi pensionari, eu şi soţul meu, şi căutăm să ne umplem timpul cu diverse activităţi utile pentru casă sau pentru divertismentul nostru. Eu am multe pasiuni, printre care şi goblenul. Câteva pânze lucrate de mine le-am înrămat. Acum lucrez la tabloul intitulat "Curăţătoarea de argintărie", din imaginea de mai jos:




Pictura cu acul, este foarte veche, şi dupa câte ştiu eu, s-a  dezvoltat în Franta în timpul domniei regelui Ludovic al XV-lea.
Nu voi intra in deltaliile lucrului, pe internet se găsesc multe informaţii despre cum se lucrează goblenul. 
Eu lucrez în "petit point" (punctul mic) pe pânză caroiată Tip A 10/10 cm, iar drept gherghef am ramă din lemn facută de soţul meu. Aţa folosită este tip mouline. Cu câţiva ani în urmă am achizitionat mai multe Kit-uri de la diverse firme din ţară (pânza, diagrama şi aţă) la preţuri foarte convenabile în raport cu cele din ziua de azi. Aşa că, nu îmi rămâne decât să le lurez.












     




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu