Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

duminică, 9 noiembrie 2014

Grădina în luna mai 2014 - Trandafirii minunea grădinii mele


   Eu nu strivesc corola de minuni a lumii 
 
                                                          de Lucian Blaga

 Eu nu strivesc corola de minuni a lumii

şi nu ucid
cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc
în calea mea
în flori, în ochi, pe buze ori morminte.
Lumina altora
sugrumă vraja nepătrunsului ascuns
în adăncuri de întuneric,
dar eu,
eu cu lumina mea sporesc a lumii taină -
şi-ntocmai cum cu razele ei albe luna
nu micsorează, ci tremuratoare
măreşte şi mai tare taina nopţii,
aşa îmbogaţesc şi eu întunecata zare
cu largi flori de sfânt mister
şi tot ce-i neînţeles
se schimbă-n înţelesuri şi mai mari
sub ochi mei -
căci eu iubesc
şi flori si ochi si buze si morminte.
        
(scrisă în anul 1919)






                                                   





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu