Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

miercuri, 11 iunie 2014

Saramură de ştiucă - Nostalgie


Spun nostalgie, deoarece primii ani 13 ani ai căsătoriei mele sunt strâns legaţi de meleagurile dobrogene, mai bine zis de oraşul Tulcea. Frumosul oraş, port la Dunăre, aşezat pe 7 coline, poartă numele de Tulcea de pe vremea domnitorului Mircea cel Bătrân. În centrul oraşului  se înalţă maiestuos statuia lui Mircea.


Tulcea este  denumit şi Oraşul  la Porţile Deltei Dunării.
Aici am învăţat să pregătesc peştele în nenumărate feluri, borş de peşte pescăresc (de la oamenii deltei), peşte la proţap, saramură de peşte şi altele. De la prietenele mele  dobrogence am învăţat să fac ştiuca umplută, crap la cuptor, scordolea de peşte sărat,chifteluţe de peşte şi multe alte bunătăţi.
Acum am să vă arăt cum fac eu saramura de ştiucă:
 Peştele - ştiuca se curăţă de intestine şi branhii, însă nu şi de solzi apoi se spală. Se şterge foarte bine cu un şervet de hârtie. Fiecare peşte de crestează  (ca în pozele alăturate). Pe grătarul încins se pune un strat de sare .Când sarea s-a înfierbâtat, se pun peştii unul lângă altul, lăsându-i să se rumenească, apoi se întorc pe partea cealaltă. Totodată, pe grătar se pun la copt şi câteva roşii.
Când peştii s-au copt, se scot, se pun pe un tocător de lemn şi cu un cuţit se îndepărtează sarea şi solzii.
Între timp într-o cratiţă pe foc, se pune apă la fiert în care se adaugă roşiile coapte şi tocate,un ardei gras taiat feliute, ardei iute verde sau roşu tocat mărunt, 5-6 căţei de usturoi tocaţi, cimbru, puţin piper şi o lingură de ulei. Când clocoteşte se adaugă peştii curăţaţi şi se lasă să dea in câteva clocote. Sare se adaugă numai dacă este nevoie.
Se pune pătrunjel verde fin tocat.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu