Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

sâmbătă, 14 iunie 2014

Grădina cu roşii - o mare bucurie !!!







 Nu pot să mă numesc "grădinar",după cum am mai spus, grădina mea de zarzavat are 9 mp. Dar din plăcerea de a avea producţia noastră de legume, de când stăm la curte, în fiecare primăvara ( în preajma Peştelui) avem ceapă verde, usturoi verde, salată şi ridichi de lună..  Nu cantităţi mari,  exact cât ne trebuie,  pot spune că am dat şi copiilor produse din grădină. În fiecare an pe locul unde am avut ceapă şi usturoi, plantăm răsadurile de roşii ( 29 - 30 fire).  În primii ani răsadurile le luam de la ţară, de la cumnatul meu (jud.Teleorman), care are solar. În ultimii 4 ani, răsadurile de roşii le facem noi, din seminţe cumpărate sau primite de la prieteni. De răsaduri se ocupă bărbatul casei. Loc propice avem, casa noastră având mansardă, acolo punem răsadurile de roşii şi de flori pentru primăvară. Tot la mansardă iernează şi florile . An de an am avut recoltă bună de roşii..Toate verile trecute nu am  cumpărat roşii de pe piaţă, iar în luna septembrie am reuşit să fac  suc de roşii ( 10 litri) şi 15 borcane cu bulion ( ceva mai subţire). Pentru mine a fost suficient întrucat suntem 2 persoane.
 Suntem foarte mândri de recoltele noastre, dar nu cred ca am fi avut roşii bune dacă nu le stropeam.

                     


  Nu sunt în măsura să dau sfaturi, dar am citit şi m-am documentat, atat eu cât şi soţul meu. De  primul stropit cu zeamă bordeleză s-a ocupat el.
Vă doresc numai bine tuturor cititorilor şi producţii bogate celor care se ocupă cu grădinăritul.





.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu