Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

marți, 21 iunie 2016

Dulceaţă de trandafiri


La sfârșitul lunii mai am fost într-o vizită la o prietenă în județul Brașov ( localitatea Purcăreni - la intrarea în Zărnești). O zonă minunată , liniștită,  unde mi-am încărcat bateriile.

La plecare prietena mea mi-a dăruit câteva borcane de dulceață. Trebuie să vă spun ca este o gospodină desăvârșită, de la care  am învățat multe.
Dar să revin la borcanele cu dulceață, care erau de căpșuni, rubarbă, vișine şi trandafiri. Toate erau preparate din produse Eco, întrucât are gradină şi livadă foarte bine îngrijite. Am să vă dau rețeta de dulceață de trandafiri pe care a avut amabilitatea să mi-o împărtăşească. Eu până acum nu am făcut dulceață de trandafiri. Niciodată nu am găsit în piața din cartierul unde locuiesc petale de trandafir de dulceață şi nici în grădinița mea  nu am reușit să prind acest trandafir. Am încercat anul trecut, cumpărând dintr-un magazin un răsad, dar nu s-a prins. Aşa că am renunțat. Dar acum voi încerca din nou. 

 Dar iată rețeta dulceții de trandafir de la prietena mea:
-250 g petale de trandafir, 1 litru de apă, 1,250 kg  zahăr, 1/2 linguriţă sare de lămâie, 1 linguriţă zeamă de lămâie.

Se aleg petalele proaspete, nepătate. se rupe partea albă şi se scutură (vântură) bine de polen. Jumătate din petale se pun într-un castron şi se freacă cu sarea de lămâie, până ce capătă o culoare roşiatică. Se pune vasul la rece. Restul petalelor de pun la fiert (cu litrul de apă) şi se fierb 2 - 3 minute, după care se lasă să se răcească. Se strecoară printr-o sită acoperită cu un tifon. Se pun petalele fierte şi cele frecate cu sarea de lămâie într-un vas emailat, curat. Într-un alt vas se pune zahărul peste care se vor pune 3 pahare (de 250 ml paharul) cu apa în care au fiert petalele de trandafir. Când zahărul s-a dizolvat se toarnă peste petalele de trandafir şi se pune vasul la fiert. Se adaugă zeama de lămâie şi se lasă să fiarbă până se leagă siropul (siropul să rămână bob când îl încercăm).
După ce s-a legat bine dulceața, se răstoarnă într-un castron, se acoperă cu un șervet umed şi se lasă să se răcească până a doua zi.
Se pune dulceața în borcane, se etichetează şi se depozitează în cămară.


Să aveţi spor !!!!!


Amintiri de la Purcăreni





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu