Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

vineri, 20 februarie 2015

Papuci de casă croşetaţi


Un model uşor de  croşetat atât pentru voi cât şi pentru fetiţele  sau nepoţelele voastre.

Când eram de-o şchioapă bunica mea le spunea  "ciupici "sau "târlici", adică papuci din lână împletită, croşetată sau din stofă.  Amintiri.... şi cred că gândindu-mă la dînsa,  m-am hotărît să încerc să-mi croşetez o pereche de botoşei.
Materialele necesare nu sunt costisitoare, puteţi confecţiona din bucăţi de stofă mai groasă, molton, fetru de la pălării uzate şi resturi de lână. Pentru tălpile papucilor, vă veţi lua conturul piciorului pe un carton sau o hârtie şi apoi croiţi ambele tălpi.

Un sfat: cumpăraţi o pereche de branţuri din pâslă pe măsura dvs. pe care o veţi rotunji la vârf.
Eu am croit tălpile papucilor din stofă vişinie (asta aveam în casă). După croirea tălpilor se vor festona cu aţă mai groasă. Festonul se va face mai rar (38 de picioruşe la o distanţă de 0,5 cm între picioruşele festonului). 

În lănţişorul festonului se vor croşeta câte 2 picioruşe simple, în total 76 picioruşe.



Adăugați o legendă






















Se întoarce lucrul şi se vor croşeta 76 picoruşe simple de jur împrejurul tălpii, ce vor forma un fel de
ramă. Se întoarce lucrul şi se vor croşeta 4 - 5  rânduri de jur împrejurul tălpii ( aproximat 4 cm).


Ultimul rând se vor croşeta 76 de picioruse lungi. Se încheie cu un picioruş orb. Se introduce un şiret, fundă sau şnur care va strânge papucul pe picior.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu