Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

luni, 15 septembrie 2014

Dulceață de pepene verde ( roșu)


 Sinceră să fiu eu nu am mai făcut până acum dulceață de pepene verde dar, în copilărie bunica mea făcea și-mi amintesc că era bună. Întrucât este perioada pepenilor și zilnic mâncăm pepene atât roşu cât și galben, am oprit cojile de pepene verde, le-am curăţat de coaja  verde și ce-a mai rămas din miezul roşu, le-am tăiat felii subţiri,  apoi în cubuleţe. 

Le-am pus la fiert în apă cu oţet. La 2 litri de apă am pus 300 ml de oţet și le-am fiert aproape 2 ore.
După ce au fiert le-am clătit în mai multe ape reci.
Apoi le-am lăsat să se scurgă foarte bine într-o strecurătoare și am cântărit cubulețele.
Rețeta prevede ca la 1 kg de cubulețe să se pună l kg de zahăr și un pliculeț de zahăr vanilat.
Separat, în vasul de dulceață am pus 3 pahare de apă și  1 kg zahăr, lăsând să se dizolve. După ce s-a dizolvat am pus pe foc și le-am lăsat la fiert până s-a legat siropul. Am adăugat 2-3 lingurițe de zeamă de lămâie. Când siropul s-a legat am pus cubulețele de pepene fierte. Le-am lăsat la fiert în continuare până au devenit sticloase și siropul s-a legat bine. Am lăsat dulceața la răcit  în vasul în care a fiert, acoperit cu un prosop umed și bine stors.
Când  dulceața s-a răcit am pus-o în borcane.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu