Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

vineri, 15 ianuarie 2016

Lasagna cu carne tocată


Astăzi fiind vineri, îmi chestionez membrii familiei ce ar dori să manânce în weekend. Soţul îşi dorea musaca, însă eu am hotărât sa pregătesc ceva mai deosebit cu iz italienesc şi anume Lasagna, ce seamănă cu o musaca de-a noastră, dar mult mai săţioasă şi mai deosebită.














Pentru pregătirea ei avem nevoie de următoarele ingrediente

Sosul de carne -  sos ragu alla Bolognese


 600 g carne tocată amestec - porc, vită şi pui (asta aveam eu în frigider)
1 ceapă mare, 1 morcov, 1 - 2  ardei gras ( aveam în frigider ardei gras 3 culori), 2 linguri de pastă de roşii sau 500 ml suc de roşii, un păhărel de vin roşu, 1 linguriţă de zahăr, 2 foi de dafin, 1 căţel de usturoi, 1 - 2 linguri de busuioc uscat, sare, piper, cimbru, 3 - 4 linguri de ulei de măsline şi 2 -3 linguri de smântână de gătit.









Sosul Bechamel:  cantităţile sunt pentru vasul meu ( 23/32cm)  acest sos pentru lasagne trebuie să fie mai subţire.


-3 linguri de unt, 3 linguri cu vârf făină, 700 ml lapte, nucşoară, sare, piper.
- Caşcaval şi parmezan ras.
- 1  cutie Lasagne ( eu am avut Panzani) supă de zarzavat sau de pui. Ketchup şi verdeaţă.

 Mod de preparare:
 Sosul de carne

Toate zarzavaturile se toacă mărunt în afară de morcov care se rade pe răzătoarea cu ochiuri mici. Ceapa se căleşte în uleiul încins, când devine aurie se adaugă morcovul şi ardeii. Se călesc până se înmoaie. Se adaugă carnea, amestecând foarte bine, se călesc  aproximativ 15 minute la foc potrivit. Se adaugă vinul diluat cu supă şi sucul de roşii. Se fierbe, nu trebuie să scadă prea mult, întrucât sosul trebuie să fie mai subţire. Se asezonează cu piper, sare, usturoi tocat mărunt şi busuioc ( după gustul dvs.).

               

Sosul Bechamel:

Se topeşte untul , se adaugă făina şi se căleşte, se adaugă laptele fierbinte amestecând viguros cu telul, având  grijă să nu facă cocoloaşe. Se fierbe, amestecând continuu până se îngroaşă, dar nu prea mult. Se adaugă condimentele.


Aranjarea în vas:  eu am o tavă de ceramică. Se pune un strat de sos bechamel, apoi un rând de foi lasange, 3 - 4 linguri sos bechamel, un strat gros de sos de carne, presărăm caşcaval sau parmezan ras, un rând  de foi de lasange, sos bechamel, sos  de carne, caşcaval ras,...ultimul strat sa fie de foi lasagne peste care se toarnă restul de sos bechamel şi un strat generos de caşcaval şi parmezan. Foile de Lasagne nu le-am înmuiat deoarece am făcut sosurile mai subţiri şi pastele se vor fierbe în aceste sosuri.






Se introduce vasul în cuptorul preîncălzit şi se coace timp de aproximativ 50 -  60 minute la foc potrivit. Se scoate din cuptor, se lasă 10-15 minute, apoi se poate servi cu ketchup şi verdeaţă.

Vă doresc poftă bună!!!!


Dacă nu se va mânca toată , se porţionează , se pune în pungi de plastic şi se congelează. Când aveţi poftă de Lassagna, se scoate şi se încălzeşte în cuptorul cu microunde sau în cuptorul aragazului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu