Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

vineri, 30 ianuarie 2015

Tăiţei de casă - Supă de găină cu tăiţei de casă

 Nu am să scriu reţeta pentru supă de găină (vezi postarea" Supă de pui cu găluşti"), dar am să scriu cum fac tăiţeii de casă, care sunt mult mai buni decât cei din comerţ.

Cantităţi:
pentru ou de aproximativ de 60 de grame se pun 90 g de făină.

Eu am avut un ou mare de la ţară care avea 90 de g pentru care am pus 135 g făină şi un praf de sare.
Într-un castron, ouălele se bat bine cu un praf de sare până când încep să facă spumă, se adaugă făina, se amestecă cu furculiţa, iar când s-a încorporat făina se frământă cu mâna. Aluatul se pune  pe masă, presărată cu făină şi se framântă cu mâna, îndoind mereu aluatul sub podul palmei, aproximativ 5 minute, până se dezlipeşte de mână şi de masă şi nu mai necesită făină. Aluatul trebuie să fie mai vârtos, dar nu prea tare. Dacă aluatul se taie cu un cuţit se vor observa băşicute de aer. Aluatul se taie în bucăţi (după câte ouă am folosit). Bucăţile de aluat se fac în formă de mingi şi se lasă să se odihnească 10 minute, acoperite cu un prosop, ca să nu prindă crustă. Aluatul va deveni mai elastic şi se va întinde foarte uşor.
După 10 minute se întinde prima foaie în formă rotundă, cât mai subţire,  presărând făină ca să nu se lipsească de sucitor şi de masă. Foaia se lasă apoi să se usuce, 10 - 15 minute, întinsă pe un prosop sau faţă de masă din pânză. Nu trebuie să se usuce complet. Apoi se rulează foaia şi pe un tocător se taie tăiţei subţiri sau mai laţi, după dorinţă.Tăiţei se răsfiră pe masă, pe măsură ce se taie. Tăiţeii răsfiraţi în strat nu prea gros, bine uscaţi, se păstreză în cutii, la un loc uscat, folosindu-i la nevoie.




Adăugați o legendă




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu