Motto

"Să trăieşti nu este suficient. Trebuie să ai soare, libertate şi o floricică" H. Ch. Andersen

sâmbătă, 20 februarie 2016

Mărţişoare - mărţişoare



Micul obiect de podoabă însoțit de un șnur împletit dintr-un fir alb şi unul roşu, numit mărțișor, este o tradiție românească . Această tradiție o întâlnim şi la popoarele vecine, este vorba de teritoriul locuit în vechime de traci. Din Ucraina până în sud, la granița cu Grecia.

Simbol al primăverii, mărțișorul este primit de fete şi femei însoţit de ghiocei, cea mai reprezentativă floare a primăverii.
 În acest an,  de 1 Martie, voi dărui celor drage, mărțișoare făcute de mine şi sper să aibe mai mult farmec întrucât le-am lucrat cu multă dăruire.

Pentru aceste mărţişoare am avut nevoie de următoarele materiale: inele din plastic (pentru perdele), aţă pentru croșetat  diferite culori, etamină, fetru, jurubițe mulineu şi șnuruiri pentru mărţişoare,

Pe fiecare inel am croşetat punctul feston.
Pe bucăţi de etamină am brodat în punct cruciuliță diferite flori sau motive populare.



După ce se brodează, se decupează conform mărimii inelului, se dublează cu un carton de aceeaşi formă şi apoi se lipeşte inelul festonat. Eu am folosit un pistol cu silicon.


   


























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu